

Expert Dieren (NL)
Franchise formule

Klantbeleving als uitgangspunt
Expert Dieren
Bij de nieuwe Expert-winkel in Dieren staat klantbeleving centraal. De winkel voelt uitnodigend aan en zodra een klant binnenstapt, versterken de servicegerichte medewerkers dit gevoel. Op basis van deze visie is, in samenwerking met de ondernemer en Expert, een inrichting gecreëerd die functioneel en uitnodigend is. Het nieuwe pand is volledig gemoderniseerd en de strategische winkelinrichting zorgt voor een verkoopstijging van bepaalde productgroepen.




Ruimte en presentatie in balans
Strategische indeling
Door de verhuizing naar een ruimer pand biedt de winkel aanzienlijk meer mogelijkheden voor de productpresentaties. Van 270 m² naar 580 m²! Het nieuwe pand is volledig gemoderniseerd, van het vervangen van de vloer tot het installeren van nieuwe plafonds en het plaatsen van nieuwe stellingen. De productgroepen zijn strategisch over de winkel verdeeld. Grotere televisies worden nu prominenter getoond, dit heeft geleid tot een stijging in de verkoop van de grotere modellen. Ook de accessoire-meubels hebben goede posities gekregen en profiteren van deze extra ruimte.




Rust en overzicht
Slimme inrichting
De winkelinrichting heeft een rustige en overzichtelijke uitstraling. Brede gangpaden, horizontale lichtlijnen die de looproute versterken en duidelijke zichtlijnen vanaf de entree zorgen ervoor dat klanten gemakkelijk hun weg vinden. De combinatie van vloerpaden en strategische verlichting draagt bij aan een heldere en intuïtieve winkelervaring.




Visuele en akoestische details versterken de sfeer
De visuals en verschillende vloervlakken spelen een grote rol in de winkelbeleving. De variatie in vloeren nodigt klanten uit om de winkelroute te volgen. Daarbij dragen de tapijten ook bij aan een verbeterde akoestiek. Rick, eigenaar van Expert ’s-Heerenberg en Expert Dieren, ziet deze elementen als verbeteringen voor de winkelervaring.




De inbouwafdeling als eyecatcher
Passend bij de merkidentiteit
Één van de blikvangers in de winkel is absoluut de inbouwafdeling. Door een apart vloervlak en een strategische positionering direct aan de etalage en recht voor de entree, trekt deze afdeling de aandacht. Zowel binnen als buiten de winkel. Sinds de opening van de vernieuwde vestiging is de verkoop van inbouwapparatuur aanzienlijk toegenomen, wat de kracht van een goed doordachte winkelinrichting onderstreept.


